Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
Strony WWWSerwery VPSDomenyHostingDarmowy Hosting CBA.pl

O Projekcie

CHARAKTERYSTYKA UCZESTNIKÓW PROJEKTU I ICH POTRZEB EDUKACYJNYCH

Działania projektowe skierowane były do grupy docelowej tj. uczniów z II i III klas, kształcących się w systemie dziennym w profilach: technik hotelarz, technik żywienia i usług gastronomicznych, technik informatyk oraz 4 opiekunów ze szkół ponad gimnazjalnych zawodowych z terenu powiatu ostródzkiego dla, których Powiat jest organem prowadzącym.
Terminy wyjazdów to:
• Wielka Brytania, Plymouth - marzec 2015
• Wielka Brytania, Portsmouth – maj 2015
• Hiszpania, Granada, maj/czerwiec 2015
• Włochy, Rimini, marzec 2015

Uczestnicy projektu to osoby na wstępnym etapie kształcenia zawodowego, przed egzaminami zawodowymi, które dopiero planują własną ścieżkę edukacyjno- zawodową. Powiat Ostródzki jako Beneficjent projektu uznał za konieczne zorganizowanie stażu tym kierunkom celem bezpośredniej konfrontacji nabytej wiedzy z praktyką. Uczniowie przed udziałem w projekcie posiadali znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym, często jednak przeszkodą jest bariera językowa, brak konieczności posługiwania się językiem obcym powoduje, iż młodzież uważa, że nie da sobie rady i przyjmuje postawę wycofaną. Udział w projekcie międzynarodowym miał przyczynić się do zniwelowania poziomu obaw przed użyciem języka angielskiego w praktyce.
Uczestnicy na etapie przystąpienia do udziału w projekcie przygotowują się do swoich przyszłych zawodów w ramach określonych ministerialnie programów nauczania, starają się łączyć teorię z praktyką jednak nie mieli możliwości odbycia praktyk międzynarodowych, ze względu na brak środków finansowych szkół.
Dzięki stażom młodzi ludzie rozpoczynający pracę w swoich zawodach będą posiadali międzynarodowe doświadczenie zawodowe, będą mogli uwolnić się od kompleksów zawodowych, językowych i kulturowych. Poznają zasadę równości szans.
Nastąpi wzrost kompetencji postrzeganych według zasad polityki unijnej jako kluczowe na szczeblu Unii Europejskiej określono 8 kompetencji kluczowych, które stanowią połączenie wiedzy, umiejętności i postaw uważanych za niezbędne dla potrzeb samorealizacji i rozwoju osobistego, aktywnego obywatelstwa, integracji społecznej oraz zatrudnienia ( źródło: Zalecenie Parlamentu Europejskiego i Rady 2006/962/WE z dnia 18 grudnia 2006 r. w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie, Dz. U. L 394, 30.12.2006.) są to:
• porozumiewanie się w języku ojczystym;
• porozumiewanie się w językach obcych;
• kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne;
• kompetencje informatyczne;
• umiejętność uczenia się;
• kompetencje społeczne i obywatelskie;
• inicjatywność i przedsiębiorczość;
• świadomość i ekspresja kulturalna.
Taka sytuacja znacznie poprawi w przyszłości ich szanse na rynku pracy zarówno polskim jak i europejskim. Program praktyk obejmuje wykonywanie zadań praktycznych, szukanie rozwiązań dla pojawiających się problemów oraz opanowanie umiejętności podejmowania decyzji odnośnie zastosowania optymalnych technik pracy.
Zrealizowany projekt edukacyjny polegający na 4 - tygodniowych praktykach zawodowych w przedsiębiorstwach zagranicznych odpowiadał na niniejsze potrzeby uczniów ( co wynikało z rozmów nauczycieli z uczniami) którzy chcą:
• nabyć doświadczenie zawodowe za granicą
• poznać kulturę pracy w kraju odbywania praktyk,
• zwiększyć swoją odpowiedzialność za podejmowane decyzje i działania, w realnych warunkach zagranicznych,
• sprawdzić swoje umiejętności zawodowe, językowe i społeczne w obcych warunkach kulturowych,
• poszerzyć tolerancję i otwartość na inne kultury,
• podwyższyć motywację do dalszego kształcenia,
• zwiększyć pewność siebie,
• zwiększyć swoje szanse na rynku pracy krajowym i zagranicznym,
• poznać standardy jakościowe panujące w krajach Unii Europejskiej oraz bezpieczeństwa pracy